Jak nevyhořet ve službách?

V dnešním rychlém světě, kde poptávka po službách roste a profesionálové se snaží naplňovat očekávání klientů, je velmi snadné sklouznout do vyhoření.

Přehráním videa souhlasíte se zásadami ochrany osobních údajů YouTube.

Zjistit vícePovolit video

Přepis videa:

Předám vám své zkušenosti a rady, jak si definovat svého ideálního klienta, nesnažit se zavděčit všem, pečovat o svou energii před i po práci a zahrnout tuto péči především do cenotvorby. Věřím, že vám tyto tipy pomohou udržet si radost a energii z vaší práce.

Odpoutejte se od snahy uspokojit všechny a zaměřte se na svého ideálního klienta

Jednou z nejčastějších chyb, kterých se dopouštíme, je snažit se tu být pro všechny. Myslíme si, že naše služby musí být otevřené každému, kdo o ně projeví zájem. Tato naše snaha obvykle končí vyčerpáním. Skutečnost je taková, že není možné vyhovět každému.

Každý z nás má určité spektrum klientů, a to je naprosto v pořádku. Snaha zavděčit se všem vede k tomu, že se naše práce stává nejasnou a rozplizlou. Naše jasná představa o ideálním klientovi nám pomáhá zaměřit se na ty, se kterými chceme pracovat, kteří ocení naše služby, a s nimiž bude práce přinášet radost oběma stranám.

Síla pozorné přítomnosti v profesionální práci se zákazníky

Snažím se vždy zaměřit na kvalitu našeho času společně stráveného. Je pro mě důležité, aby se mou cítili pozornou přítomnost, protože právě ta dělá rozdíl mezi opravdovým profesionálem a průměrnou službou.

Bohužel v období mého vyhoření se mi stalo to, že jsem začala vidět klienty jen jako čísla v rozvrhu, což vedlo k tomu, že se naše setkání proměnila v rutinu. Naštěstí jsem si uvědomila, že každý klient je jedinečný a má svou hodnotu. Díky tomu se moje příprava na schůzky změnila a já se začala více těšit na společné chvíle strávené s klienty.

Je důležité mít na paměti, že nemusíte svou službou uspokojit každého. Snažím se však klientům poskytnout individuální přístup a pomoc, kterou skutečně potřebují. Dnes v alternativních nebo čistě kontroverzních oborech pracuje mnoho lidí a každý z nás si může pro sebe najít toho pravého profesionála.

Nezapomínejte pečovat o svou energii

Dalším důležitým faktorem, jak se vyhnout vyhoření ve službách, je pečovat o svou energetickou pohodu a umět s ní správně pracovat. Při práci s lidmi vždy dochází k energetické výměně. Pokud chápete, že jste pouze průvodcem klienta na jeho cestě, zůstává energetická výměna čistá.

Horší je, když tam dáte právě to, že chcete klienta zachránit a myslíte si, že je na vás nějakým způsobem závislí. V tom případě na sebe opravdu berete jeho karmu a tím víc zatěžující jsou pro vás takové konzultace a sezení.

Nicméně je dobré znát i principy očisty energie. To já považuji za jedno ze základních dovedností, že se člověk pracující v pomáhajících profesích naučí starat o svoji energie. Protože různé vizualizace, které já ve své praxi používám opravdu nejsou jenom o tom, že se v tu chvíli cítíte dobře, ale je to o tom, že opravdu pomáhají z vás odstranit tu negativní energii.

Upravte svůj pracovní rytmus podle svých potřeb

Mnoho profesionálů se vyčerpává tím, že nedokáží správně plánovat a nedávají si dostatek času na odpočinek mezi jednotlivými klienty. Péče o sebe musí být součástí procesu stejně jako péče o klienty. Pokud si nenecháte čas na regeneraci mezi sezeními, budete postupně cítit stále větší únavu, což může vést až k vyhoření.

Dlouhodobé důsledky zanedbání péče o sebe

Na vlastní kůži jsem zažila, jaké to je, když člověk zanedbává svou energetickou hygienu. Když jsem po práci s klienty nedostatečně pečovala o svou energii, začaly se u mě objevovat špatné pocity a vyčerpání. Při práci s lidmi se často stává, že od nich přijímáte jejich negativní energii. To je samozřejmě přirozenou součástí procesu, pokud jste například terapeutem nebo konzultantem.

Závěr

Abyste si udrželi dlouhodobou rovnováhu a radost z práce, měli byste pracovat s ideálním klientem, vědomě pečovat o svou energii a nebrat na sebe příliš mnoho. Nezapomínejte, že kvalita služby spočívá nejen v tom, co svým klientům nabízíte, ale také v tom, jak dobře se staráte o sebe.